FANDOM

Patty Hagstrom är 15 år , har rost brunt hår och lite fräknar i ansiktet och går som dom andra i 9B. Hon klär sig mest i mjukis eller haramsbyxor som är lätta att ta på sig o röra sig i, T-shirt med Simpson eller Futurama figurer och en svart eller grå mössa.                                                                                                                   Patty har  en mamma och pappa som i hemlighet är en del av det Mc- gänget som rövart bort hela 9C och brydde sig aldrig om Patty.                                                                                                                                     Hon gillar ju att tända eld på saker och ting och det har hån fått efter att hennes pappa rökte en stor cigarr en gång då hon var 2 år. När han var klar så tappade han sin tändare på marken och då kom Patty krypandes till honom och fick syn på tändaren och hållde på att leka med den. När hennes pappa kom tillbaka så sa han till henne att det var dags att bada och Patty hatar att bada så hon tog tänkaren och tände hans skägg. Medans pappan skrek på Patty's mamma att hjälpa honom att släcka elden så skrattade Patty ondskefullt och började att älska tändare. Efter den dagen så förbjöd Patty's pappa henne att ens hålla i en tändare ,men Patty trotsade sin pappa och under alla år så har hon på ett eller annat sätt gått till folk och fått tag på massor med tändare och har en låda under hennes säng fullt med tändare.                                                                                                                                          

Innan hon började 7:an så var hon den tystlåtna tjejen, som var extremt GALEN enligt alla. Men i 7:an så började hon i B klassen och började prata mer på lektionen, fast det mesta hon säger är typ taskiga kommentarer till alla i klassen. Hon hatar speciellt Hayley för att hon är så korkad, Christian för att han är så feg och känslig och nästan alla andra förutom Alice som är tyst hela tiden utan att säga ett enda ord innan hon dör.                                          

Patty är ofta deprimerad och hon var ensamma hemma en hel jul utan att gå från det tomma fönstret där hon brukade titta på snön som lägger sig, bli grå och försvinner igen.                                                                         Hon utger sig för att hennes favorit färg är svart men egentligen är det blå,röd och grön.