FANDOM

Hayley Sparkles
IMG 3078
Vital statistics
Position Unknown
Age 15
Status  ?
Physical attributes
Height 1,57-1,60
Weight 55
Hayley Sparkles är 15 år och går första terminen i 9:an. Hon har mörkare hudfärg med röd brunt hår, har alltid sina röda glassögon på sig.

Han bär också labbrock där hon har massa provrör i fickorna och en så kallad medicin väska för hon tycker det ser smart ut. I själva verket så har hon snott hela Dianas look för det var först hon som hade den jätte stora väskan , men hon blev trött på att Hayley härmade henne hela tiden så nu är det enbart Hayley som går runt med den.                                                                                                                                                                            Hennes personligheter beror lite på vem hon umgås med , hon döljer för det mesta att hon i verkligheten inte är så korkad så som hon beter sig att vara, man får veta sen varför. Fast hon kan faktikst vara väldigt lättlurad och osmart.                                                                                                                                                             Hayley's bästa vänner är Diana och ibland Christian. Diana och Hayley lärde känna varandra via internet och dom fick träffa varandra genom att Hayley's mamma är från Uppsala där Diana bor och Hayley's mamma har en sommarstuga i Uppsala och genom det har Diana och Hayley träffat varandra varje sommar sen 3:djeklass.        

Dom har till och med varait utomlands tillsamans 3 gånger och har hittat på massa roliga saker tillsammans.            

Hayley och Christian har kännt varandra sedan 7:an , men om det inte var för Diana så hade dom aldrig blivit vänner för enligt Christian så hatar han Hayley. Hon brukar slå,sparka honom, skrika åt honom och vara allmänt elak mot honom. Hayley är egentligen inte det med mening(man får veta historen sen). Hon är bara deprimerad oftast när hon gör så. Dom går iallfall i samma klass, 9B. Diana började i deras klass för att kunna plugga hos Hayley eftersom hennes skola hade brunit och hon vill vara med sina vänner och sin bästa vän och bo hos henne.                  

Hayleys favorit fär är orange, blå , röd och lila fast hon räknar ofta inte lila som sin favorit färg, bara typ en färg hon tycker bra om. Hon avskyr rosa men hennes mamma älskar att se henne i rosa vilket kan vara lite jobbigt för Hayley ibland

MajaEdit

Hayley har en äldre syster som heter Maja. Hon är än så länge bara med en gång i den första boken, men hon kommer vara mer delaktiv i andra boken för den skrivs det mer om bakgrunshistorian.                                         Maja och Hayleys realtion är inte super bra. Dom bråkar väldigt ofta och Maja är mer skötsam o favorit dotter i familjen. Hayley är väldigt avundsjuk på henne eftersom att hon tar alla Hayleys vänner, alla hennes talanger, deras mammas uppmärksamhet etc. Hayley blir lycklig när Maja flyttade samma dag som dom slutade 8:an på sommarlovet. Hon flyttade till England för att gå på skola där.