FANDOM

Sierra AlterEgo Alexandra Alex Norden är 15 år , har långt blont hår och är väldigt smal. Hon går i 9B tillsammans med alla dom andra i Hayley gänget . Det är oklart om hon har några syskon eller inte för det nämns inte mycket om hennes familj med i boken.                                                                                                Hon har egentligen ingen direkt märkvärdig stil men gillar att ha för det mesta byxor  och linne på sig. Hon gillar svarta kjolar men inte så mycket klänning.  Hennes tjuriga och aggressiva temperament kommer i från hennes ömtåliga känslor från när hennes hamster dog förra våren. Ända sedan dess så har hon varit taskig och elak mot folk tack vare den jobbiga händelsen. Alex har egentligen ingen aning om att Stevie ,som Hayley utger sig vara hennes hamster i själva verket är Alex's hamsters son och Alex hamster dog då hon födde Stevie.                                  

Förut så var Alex bästis med Nana , men efter ett antal år så växte dom i från varandra o Nana grät alltid när dom lekte mamma , pappa , barn för Nana fick aldrig spela hundrollen.  Alex har en väldig annorlunda humor, guppig humor. Hon skrattar åt en guppande hund som guppar fram och tillbaka i 6 timmar. Och även fast hon är så smal så har hon en talang för amerikansk fotboll ( Spoling på slutet av första boken)  Det hjälper henne att uttrycka sin ilska. Hon blir till och med utnämnd till kapten för gymnasielaget och kommer långt med det senare i framtiden också.